Zwrot towaru- kiedy można oddać zakupy

Sprzedający co chwila dziękuje swoim klientom za promocję lub wyjątkowe oferty z różnych okazji, choćby trwających wakacji. Podejmowanie decyzji o zakupach, o których później często żałują, bo okazują się, że dana rzecz nie jest potrzebna, ubranie nie leży idealnie itp. Chcąc oddać zakupiony towar warto pamiętać o trzech ważnych rzeczach.

Po pierwsze, w przypadku zakupów w sklepie stacjonarnym, tylko jeśli jest wolna. Przepisy prawa nie nakładają na niego żadnych praw. Na szczęście wiele sklepów, zwłaszcza tzw. „Sieciówek” zastrzegać w swoich regulaminach prawo zwrotu towaru bez podania przyczyny. Przed dokonaniem zakupu warto zapytać sprzedawcę, czy w tym miejscu są przesyłane produkty i jaki jest czas na zwrot zakupionego towaru.

Po drugie, w ciągu 14 dni od jego odebrania przez konsumenta, może zostać dokonany bez podania przyczyny.

Po trzecie, jeśli zakupiony towar jest w jakikolwiek sposób, to nie ma takich właściwości, o których mowa jest o sprzedawaniu lub o szybkim pobraniu. Prawo daje w tej możliwości możliwość domagania się od sprzedawcy cena lub zwrot towaru z wadą towaru. Rękojmia jest inna instytucja aniżeli gwarancja producenta, przez 2 lata od chwili zakupu towaru i od tego, że jest lepszy od tego, co jest potrzebne. Odpowiedzialność za korzystanie z tego produktu jest bezpośrednio sprzedawana i konsumenta nie interesuje się tym, czy producent ma na swoim koncie gwarancje czy też nie. Z doświadczenia wiem, że często sprzedawcy odmawiają się reklamacji powołując się na licencję lub wyłączenie jej z prawa do rękojmi. Warto zatem być świadomym konsumentem i znać swoje prawa.

mirceaianc / Pixabay

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Oceń ten artykuł