Home PagePorady prawneJakie świadczenia przysługują poszkodowanym w wypadku przy pracy?

Jakie świadczenia przysługują poszkodowanym w wypadku przy pracy?

Bartosz Kowalak- 2019-04-20
Radca prawny Joanna Janiak -prawo oświatowe, wypadki przy pracy

Wypadki w pracy zdarzają się wszędzie. Wyjątkiem niestety nie jest tu także Jarocin, czy okoliczne gminy. Nie każdy jednak poszkodowany w wyniku wypadku w pracy wie jakie mu przysługują świadczenia w związku z wypadkiem.

Z tytułu wypadku przy pracy lub choroby zawodowej przysługują poszkodowanemu ubezpieczonemu następujące świadczenia:

• zasiłek chorobowy,
  • świadczenie rehabilitacyjne,
  • zasiłek wyrównawczy,
  • jednorazowe odszkodowanie,
  • renta z tytułu niezdolności do pracy,
  • renta szkoleniowa,
  • renta rodzinna,
  • dodatek do renty rodzinnej,
  • pokrycie kosztów leczenia z zakresu stomatologii i szczepień ochronnych oraz zaopatrzenia w przedmioty ortopedyczne,
  • odszkodowanie z ubezpieczenia grupowego,
  • odszkodowanie od pracodawcy, w tym za zniszczone mienie stanowiące własność pracownika.

Jak więc widać zakres roszczeń jakie przysługują poszkodowanemu w wyniku wypadku pracownikowi jest bardzo szeroki. O tym jednak, które z tych świadczeń otrzyma poszkodowany pracownik w wyniku wypadku przy pracy decydują okoliczności konkretnego zdarzenia.

Niniejszy wpis ma charakter wpisu gościnnego z Bloga Mecenas Joanny Janiak: wypadek przy pracy.

Zostaw swoją myśl na temat “Jakie świadczenia przysługują poszkodowanym w wypadku przy pracy?”